Online marketing
Je hebt het helemaal voor elkaar, je nieuwe website of webshop staat online. Hij ziet er prachtig uit! Maar het stopt niet bij het alleen maar hebben van een mooie nieuwe website of webshop.
Het is ook belangrijk dat je website of webshop gevonden wordt in google. Want als je website of webshop niet gevonden word, zal niemand je mooie website of webshop bezoeken en zullen er ook geen aanvragen of verkopen via je site komen.
SEO en online marketing is daarom erg belangrijk.
SEO – Zoekmachine optimalisatie
Wordt niet onzichtbaar voor je (potentiële) klanten
Zoekmachine optimalisatie middels SEO is het verbeteren van je website of webshop met als doel zichtbaar te worden in het doolhof dat internet heet of om hogerop te komen in google zodat je meer bezoekers naar je website of webshop krijgt. Factoren zoals zoekwoorden, de structuur en de kwaliteit van de site, de laadtijd, backlinks en gebruiksvriendelijkheid zijn daarbij erg belangrijk. Al deze factoren dragen bij aan een betere vindbaarheid in google.
SEO is gericht op de langere termijn groei, een investering in de toekomst. Dit in tegenstelling tot SEA, waarbij je betaalt om beter gevonden te worden.
Neem contact met ons op en wij kijken wat voor jou de beste manier is om hogerop te komen in google
Adverteren op Google
Maak direct het verschil!
SEA (Google Ads) is betaalde reclame om hoger in google te staan. Wanneer je gaat adverteren in google middels SEA komt de advertentie boven de normale zoekresultatenin google te staan. In tegenstelling tot SEO is SEA een betaalde dienst en zul je snel resultaat hebben. Nadeel is ook dat als je stopt met SEA je ook gelijk uit de zoekresultaten verdwijnt.
Onder SEA wordt ook verstaan de betaalde advertenties op social media zoals Facebook en andere sites zoals bol.com of op nieuwssites zoals telegraaf of nu.nl.
Het goed opzetten van een SEA strategie is erg belangrijk. Het kost geld en tijd en er moet daarbij goed gekeken worden naar wat voor jouw bedrijf het beste is. Zo zul je moeten uitvinden welke zoektermen je doelgroepen gebruiken en welke doelgroep je wilt aanspreken. Wij helpen je daarbij graag.
Verschillen tussen SEO of SEA
- SEO en online marketing heeft altijd even tijd nodig. Het is investeren in de toekomst. Het duurt altijd even voordat de website hoger geplaatst wordt in google omdat je dit niet zelf in de hand hebt. Je kunt hier alleen invloed op uitoefenen door je website te voorzien van goede content, keywords, backlinks ed.
- SEO is in tegenstelling tot SEA gratis.
- SEO is blijvend. Hoewel dit wel afhankelijk is van de concurrentie en hoe goed je je website up-to-date houd.
- Bij SEA zie je in tegenstelling tot SEO direct resultaat. Wanneer er namelijk een advertentie is gemaakt zal deze direct in de zoekresultaten worden opgenomen.
- Bij SEA betaal je voor iedere “klik”. Dit houdt in dat je betaalt voor iedere keer dat een bezoeker op je (betaalde) zoekresultaat klikt.
- Een SEA advertentie wordt weergegeven zolang je betaald. Stopt de campagne dan is de weergave ook weg.
Carol Esmeijer – senior software developer Compad Reclamestudio:
“De keuze SEO of SEA is afhankelijk van het doel wat je wilt bereiken. Wil je lang kunnen profiteren van je investering dan is SEO een goede optie. Wil je direct resultaat omdat je bijvoorbeeld een product wilt verkopen wat op dit moment een hype is, kies dan voor SEA.
Een optie is ook om een combinatie van deze twee te kiezen.
Advies nog? Neem vrijblijvend contact met ons op”