Hoe het allemaal begon…
Compad Studio komt voort vanuit Compad Software welke al meer dan 25 jaar software ontwikkelt voor de bakkersbranche. Als bakkerijautomatiseerder mocht een webshop specifiek voor de bakker uiteraard niet ontbreken. Om de feilloos functioneerde webshop te combineren met oogstrelend design is in 2013 Compad Studio opgericht.
Naast het ontwerpen en realiseren van webshops voor de bakker hadden wij, van Compad Studio, ook als doel het merk Compad Software beter in de markt te zetten. Zeker in de begin jaren lag de focus met name op de versterken van het merk Compad Software en de producten Compad Bakkerij en V-Solution. Hiervoor hebben wij een strategie ontwikkelt en uitgevoerd, waarbij een nieuwe huisstijl is neergezet met een bijpassende website en promotiemateriaal. Zoals (verkoop)brochures, folders, beursmateriaal en reclamecampagne.
Kennis van zaken
Binnen ons team is er op het gebied van branding, social media en online marketing veel kennis aanwezig. Wij verzorgen naast de realisatie van websites en webshops ook beursstands, autoreclame, brochures, flyers ed. Dit doen wij oa voor bedrijven zoals Second Home Invest en Roltex Kassa.
Toch bleef de afgelopen jaren de focus voornamelijk op het realiseren van webshops. Wat nog eens extra versterkt werd door de coronapandemie. Hierdoor nam de vraag naar online verkoop kanalen toe.
Dit heeft ons geleerd dat veel ondernemers behoefte hebben aan een sterke creatieve partner, zoals Compad Studio. Een partner die veel werk uit handen kan nemen en meedenkt in oplossingen. Zo toveren onze grafisch vormgevers menig webshop om in de verschillende seizoenen van het jaar, zoals Kerst, Oud & Nieuw, Pasen etc.
Vanuit deze behoefte en de toenemende vraag vanuit de markt hebben wij besloten om Compad Studio te positioneren als een zelfstandige reclamestudio. Een reclamebureau dat zich niet alleen richt op webdesign, maar het volledige totaalconcept kan aanbieden binnen de regio Twente en voor de huidige bakkersbranche.
Bij deze belangrijke beslissing hoort uiteraard een groeistrategie.
Groeistrategie
Onze groeistrategie is gericht op een marktontwikkelingsstrategie. Waarbij we onze bestaande diensten die we al vele jaren succesvol leveren in de bakkersbranche uitrollen bij bedrijven in de regio.
Om gericht werk te maken van onze groei is het belangrijk om als eerste de doelgroep goed in kaart te brengen en de beste manier te vinden om deze groep te benaderen. Wij hebben in onze groeistrategie besloten om ons daarbij te richten op alle midden en klein bedrijven in de Regio Twente.
Uit ons onderzoek blijkt dat onze diensten wel ruimschoots bekent zijn bij de bakkersbedrijven door heel Nederland. Echter is gebleken dat Compad Studio binnen de regio Twente nog niet bekend is. Tijd voor verandering dus!
Uit bovenstaande blijkt dat een reclamecampagne meer is dan alleen een advertentie of nieuwe website. Het is een langdurig traject, welke soms maanden zo niet jaren kan duren. Belangrijk hierin is dat je gedurende die tijd vast houdt aan je huisstijl en dat alle reclame uitingen hiermee overeenkomen.
Het is daarom essentieel dat de huisstijl wordt bewaakt door een specialist die er voor zorgt dat je op koers blijft en je investering niet verloren gaat. Wij gaan daarom graag deze uitdaging met je aan.